Při vzácné příležitosti Mahášivarátrí přijeli do maďarského Vépu duchovně hledající, aby se na víkendovém jógovém semináři setkali s Jeho Svatostí višvaguruem Mahéšvaránandou. Neobvyklý zimní chlad se začal měnit ve slunečné jarní počasí, což účastníky potěšilo.
Jeho Svatost Višvagurudží vysvětlil kdo je Šiva a jak je významný a všechny vybídl, aby rozvíjeli skutečnou touhu po božském životě:
Šiva je nejvznešenější, není nikoho nad něj. Vyvažuje a ovládá vše. Dokonce i dévik a ašurik šakti (božské a temné síly) jsou pod jeho nadvládou. Šiva nám poskytuje příležitost vymanit se z duality a krutosti, vzrůstající každým dnem.
Existují dva druhy viraha – toužení/dychtění – po dočasných světských věcech jako jsou auta či domy, avšak touha po Brahma lóce je něco zcela odlišného, jak popisuje šrí Holygurudží ve svém bhadžanu PREMA KA PYALA HARI KAB MERA BHARASE – Ó Pane, kdy naplníš kalich mé lásky?
Dejte si sankalpu (předsevzetí), že už nebudete znečišťovat své vědomí a snažte se najít útočiště u gurudéva. Gján agni a guru kripá (oheň gjány a guruova milost) umožní pročištění veškerého znečištění i hříchů. Yoga agni karma dagdani – oheň jógy spálí karmy. Kromě meditace, cvičení ásán a pránájámy potřebujete tapasju, vairágju, tjágu (askezi, nepřipoutanost, odříkání).
Višvaguru Mahéšvaránanda řekl, že žít v lidském těle je velké štěstí. V tomto stavu bytí může džíva (duše) pracovat na rozpuštění minulých karem. Jaké nástroje byly džívovi poskytnuty k pročištění karem? Sanga (společnost), výživa, pohyb a kázeň. Nezáleží na tom, jak dlouho žijete, podstatné je, zda pracujete na svém rozvoji. Sanga je základem, ze kterého se může stát satsang nebo kusang – dobrá nebo špatná společnost – což povede naše činy buď k úspěchu nebo k nezdaru.
První tajemník indického velvyslanectví v Maďarsku, pan Vidžaja Khandudža, přinesl poselství o tradičním způsobu vzdělávání v Indii, jakým byla společná vnější a vnitřní výchova a řekl: „Gurudév Mahéšvaránandadží nabízí oba způsoby vzdělávání a reprezentuje Indii – jak sám, tak systémem Jóga v denním životě.“
Během víkendového pobytu se prováděl abhišék (uctívání šivalingamu, symbolu Boha Šivy), zpívaly se bhadžany (duchovní písně) a probíhal daršan (setkání s duchovním učitelem). Účastníci z různých zemí přivítali višvagurua Mahéšvaránandu a společně s mnoha sanjásíny, mnichy a mniškami, oslavovali Mahášivarátrí.
Praktickou část víkendu vedl mahámandaléšvar svámí Vivékpuri. Meditace a jógová sádhana - cvičení ásán a pránájámy bylo báječným osvěžením těla, mysli i duše.